Hi school :B

Assalamualaikum reader :)

Sihat? Ohh, alhamdulillah.. Hihi. Seperti mana yang korang tahu, harini hari Sabtu. Yeah, Saturday. This mean tomorrow gonna be the last day of holiday :( . Me so sad...... And yet happy. Aku sedih sebab nanti mesti kena marah dengan cecikgu. Yelah, week before kita orang cuti, we had our first examino. Kalau results aku terukzz, confirm kena marah weh. Tuh yang tak best tuh :/ Kalau dapat markah yang power-power, pergh best lah sikit. Kan? Haha.


And the best part is aku dapat jumpa balik kekawan aku kat sekolah. Others than that, aku dapat pergi sekolah. Tak ada lah duduk rumah jea. Bosan weh .________. hehe. Aku rase takut yang amat sekarang nih. Mana tak nya. Naik-naik sekolah nanti double confirm cecikgu bagi paper examino. And of course with the marks.


Markah yang aku dah tahu before cuti and semasa cuti are Biology and Chemistrion jea. Tuh pun member aku yang cakap. Yelah diaorang kan boleh dikatakan as spy cikgu. Tuh yang dapat tahu tuh. Hihi. Tapi ade jugak yang dah tahu marklah diaorang yang lain selain Bio and Chemist. Ade yang dah tahu markah Add Math. Tuh pun Adib yang beritahu. Sebab masetuh dea curi-curi tengok. Yang dea sempat kira hanya Nafa dengan dea punya jea. Aku dengan Amirah tak sempat kira sebab cikgu Harry tak habeh tanda lagi. Tapi akhirnya Amirah dapat tahu markah dea jugak masa cuti. Dea suruh Adib mesej Cikgu Harry.


Aku taknak tahu markah Add Math aku masa cuti. Sebab aku dapat rasakan yang markah aku terukzz. Tuh yang taknak tahu dulu tuh. Biar naik cuti nanti baru aku tahu. Boleh mati terkejut terus. Harhar XD K aku gurau ajeh. Hee. Aku taknak tahu sebab aku takut. Serious wa takut >< Mungkin pada orang lain dea akan cakap "Alaa, ilek lah. Baru first exam" "Takut sangat lah kau nih" "Nih baru first exam, belum Espiem lagi" Kan? kan? Selalu jugak lah aku dengar. Tapi betul jugak ape yang diorang cakapkan tuh. Aku tak cakap pun ape yang diaorang cakap tuh semua salah. Tak. Bukan begitu. Cuma aku rasa first examino nih lah penting. But for Form4 jeah. Kot. Nak tahu kenapa? Sebab markah first exam nie penentu ETR kita. If aku tak salah lah.


Lagipun, Form4 nih bukan Form yang boleh main-main macam tahun lepas. Tahun lepas boleh lah tak siapkan homework segala bagai. Sebab exam banyak nya objektif kot. Tembak jea pun boleh. Kalau ade skil lah. Hoho. Now, Form4 lebih cenderung pada subjektif. Kebanyakan nya lah. So jangan ambil ringan or remeh pasal Form4 nih. Please don't. Or else, Espiem nanti kau akan jatuh even Piemar kau gempak mana sekalipun.


Tuh yang aku paling takut sekali tuh. Sebab Piemar aku berjaya. Espiem? Belum tentu aku berjaya macam Piemar aku dulu. Aku takut aku akan berubah. Berubah menjadi orang yang teruk. Sampai Espiem aku entah kemana. No, aku taknak semua tuh. Aku taknak perubahan ke arah itu. Tidak mahu sama sekali! Tapi tak bermakna aku tidak mahukan sebarang perubahan ataupun penghijrahan. Jauh di lubuk hati aku, aku inginkan penghijrahan. Tapi penghijrahan ke arah mahmudah bukan mazmumah. Aku nak jadi yang lebih baik. InsyaAllah suatu hari nanti. Hihi. Aminnnnnnn~


So, esok hari Ahad. Yes, Sunday. Hari terakhir before naik cuti. Get prepare for those yang exam naik cuti nanti. Nasib baik aku exam before cuti. Kalau tak, masa cuti aku confirm dipenuhi, diisi dengan membaca buku jea. Ulangkaji sepanjang masa. Oh, that's sound bored -.- hehe . Apa-apa pun goodluck! :) Just do your best. Kalau tuh yang korang termampu, tuh lah hasil yang korang bakal dapat. Same goes to me too. Kalau ape yang aku dapat tuh baik, bermakna itulah ape yang aku usahakan selama aku belajar for tihs year. Aite? hewhew. Hmm, that's all for now. See you in the next post. Wasalam ^^



You're awesome. Trust me (:

Okeyy sudahh . Hihi