Hati ini

Salam ukhuwah semua :-)

Harinie berkesempatan juga aku nak post setelah ke sekian lamanya tak post. Habeh berhabuk udohh blog ku yang satu ini *tiup habuk kekuat* hihi. K back to my topic today.


Pada hari ini, aku nak mencurah idea kat blog pasal hati. Yes, hati. Setiap orang memiliki sekeping hati. Tak kira lah orang itu kecil hati ke, besar hati ke, berat hati ke ataupun berhati-hati sekalipun. Hakhak :b . Whatever it is, how come sekeping hati mampu menampung pelbagai jenis perasaan? Perasaan sedih, gembira, takut, hiba, terkilan, kecewa and so on. How come? Pernah tak korang terfikir? Hati yang sekeping ini mampu menampung perasaan yang boleh dikatakan hampir berapa tan beratnya?


Sudah berapa kali hati ini hancur, berkecai tatkala disakiti atau dikecewakan oleh orang yang kita sayang atau orang yang pernah kita sayang. Kita sendiri pun taktahu kan? Betapa kuatnya hati ini. Betapa tabahnya hati ini. Betapa gitunya hati ini. Walaupun dah berkali-kali hancur. Walaupun dah berkali-kali berkecai into pieces. Tapi masih lagi bertahan dan terus-menerus bertahan sampai bila-bila. Sungguh agungnya ciptaan Allah s.w.t. Sekeping hati mampu menampung berbagai-bagai perasaan.


Terror betul kan hati kita ni? Kita sepatutnya bersyukur sebab ada hati. Kerana tanpa hati, kita takkan ada perasaan even sekelumit sekalipun. "If you insult someone, you make their heart feel empty". And this is so right. Kalau tak percaya, buatlah. Hahaha k aku gurau jeh. Jangan buat benda itu. Tak baik kita melemparkan kata-kata cacian pada orang. And this kinda remind me one of Najwa Latif's song ; Kosong. "Segala kata cacian yang telah engkau berikan, kau membuatku rasa kosong. Kosong. Kosong." So jangan sesekali kita maki hamun seseorang sesuka hati. Padahlah jawabnya nanti. Sama ada kita kehilangan kawan atau kita pula akan dipandang hina selepas itu. So, Think before you talk.




Smile :')

Look at this picture. Me smiling aite? Tapi tak bermaksud hati kita pun turut tersenyum seperti luaran kita. Itulah pemikiran kita nowadays. Mereka fikir bila kita senyum, maka hati kita pun senyum. Tidak. Sangkaan itu benar-benar meleset. Sebab ini hati kita. Siapalah yang tahu kecuali Allah s.w.t kan? So jangan cepat buat kesimpulan dan spekulasi sendiri. Memang. Memang kita tak boleh nak tahu isi hati seseorang. Tapi kita boleh selami isi hati dia kan? Tak salah pun. As long as we do it in the right way. InsyaAllah :-)


So I think that is for now. Just always remember, stay strong as Demi Lovato said. Kita manusia. Tak terlepas dari membuat kesilapan. Kadang-kadang kita terkhilaf. Tapi tak bermakna kita tak payah meminta maaf. Rendah kan ego kita and pinta kemaafan. Hearts will never be made practical until they are made unbreakable. -@AidaRdzn- Assalamualaikum readers. See you sooooooooooooon :3 hihi bye! *lambai tangan sesungguh*
Okeyy sudahh . Hihi