Life as a matric student

Assalamualaikum & selamat pagi semua. Harap harap semua dalam keadaan yg sihat & sejahtera. Okay, dah lama sangat dah aku tak update kat sini hehe, tetiba hari ini terdetik pula nak view blog sendiri. Tapi hahahaha lupa link blog sendiri, lol me. So aku decide untuk terus log in ke blogger.com. Bila dah log in, rasa macam "why dont aku post something since aku dah lama tak update" So here i am. Typing to tell you guys about what i am been through right now.

As you all know, result spm dah berzaman dah keluar kan hehe, but i'm not here to talk much about my result as i was a little bit of disappointed with it haha, c'mon ayra cheer up lol. Naaaah, my result was just okay, just nice to see it by everyone (but not here) nasib baik lah result spm aku tu bukan seperti yang aku termimpi kan before the announcement of spm results. Really weh, taknak haha so i was grateful for the result as it showed all my efforts for 2 years studied about physics, chemistry, biology, add math & others new subjects.

And now, i'm at Kolej Matrikulasi Pahang or also well known as KMPh. Kat sini perjuangan aku dalam bidang sains tulen diteruskan. Aku mula mula tak expect pun dapat matrik hm maybe sebab result aku yang tak seberapa & saingan yang kian menunjukkan peningkatan drastik dari semasa ke semasa. So i expected less, but still had the feeling to go to matrik. Yelah expect less, hurt less (betul ke tu?) But alhamdulillah, dengan keputusan bahawasanya aku dapat matrik, aku dah lega dah. Nak tahu kenapa? Atleast, ada juga tempat aku boleh further study sebab ingatkan dah takda dah peluang tu hehe.

Tapi kan. Theres too many people said that matrik ni susah lah, kena rushing lah, tak boleh lalai lah and so on. And im the one who heard about it was like, are you guys serious? 😲 hahaha ok memang agak terkejut lah sebab aku ni pun bukannya hebak mana pun. Bab bab catch up memang agak slow mlow sikit lah hehe. But i sweeped all those negative thoughts away and came to the earth where you can find the prons & cons behind something. So aku try search pasal life in matrik, & i found one blog yang aku tertarik gila nak baca. Dalam entry empunya diri tu, (ex pelajar kmph tak silap aku) dia ceritakan from A to Z generally & precisely about matrik.

Her thoughts were totally different that the others matrik students. Dia curahkan lah segalanya dalam entry dia tu. Dia cakap matrik ni tak susah if kita pandai urus masa, urus kewangan kita, urus segala galanya lah kat sini. And these kind of stories slowly build up my spirit to be more prepare. Alhamdulillah, aku dah berada di tanah Gambang, Pahang selama sebulan ++ and experienced alot of things. Memang betul masa tu berharga gila kat sini. Jadual pack gila. Kadang tu satu hari 1jam je gap, makan lunch pun tak sempat haha sempat makan roti je. Alhamdullilah aku masih lagi boleh bertahan even ada juga sekali sekala homesick hehe. Stress sekarang kian terasa dah hahaha. So here some of my life pictures in matrik.

     Practicum class ✌















Sepatutnya minggu ni boleh balik sebab nak sambut ramadhan kan, & aku tak balik sebab ayah cakap takyah kerana kawan kawan sekolahku dulu pun tak balik. Takpelah, bersahur and berbuka dengan dorang pun dah cukup dah ✌ hehe. Aku paling excited time ada bazaar kot haha well aku kan suka makan so not weird lah kan hahaha. Whatever it is, aku harap ramadhan kali ni membawa seribu satu barakah kepada semuaaaaaaa, insyaAllah. Mari kita sama sama mengimarahkan bulan yang penuh kab-ba-ra-khaf-alif-ta-nun hehe insyaAllah. So dengan kesempatan yang terbentang luas ni, aku nak mengucapkan salam ramadhan al-mubarak kpd semua muslim & muslimah di dunia 🌍



Okeyy sudahh . Hihi